Royal Black
Assalamualaikum
I'm the owner of this blog :)
This blog is my diary exclusively for me
to express all that is in my heart
whether happy or sad,
and all of my feelings.
I will not expose my identity in public.
I will express myself with the name of
'saya or aku' :)
Hariku Gelap :'(
Wednesday 1 May 2013 | 02:27 | 0 comments

Assalamualaikum..

Dear Diary :'(
Saya ada cerita sedih hari ni..
Saya nak luah segalanya kat awak, tapi saya taktahu macam mana nak luah :(

Hurm...
Semalam saya buat surat complaint pasal gaji kat bos tempat kerja saya..
Semua tu saya buat kerana terlalu ikut perasaan..
Dalam surat tu saya meluahkan rasa macam mereka sangat tak adil, 
saya rasa saya buat kerja lebih berbanding rakan kerja saya seorang lagi...
tapi gaji saya dan rakan sekerja seorang lagi lebih kurang sahaja :(
saya merasakan saya patut dapat gaji lebih dari dia,
ataupun kerja yang kami lakukan kena sama rata :(
Dalam surat tu saya buat perbandingan antara saya dengan
rakan sekerja saya seorang lagi tu..


Semalaman di rumah saya gelisah je.. 
taktahu apa respon bos saya esok..

Then, esok saya tu saya masuk kerja,
tadi lah maknanya saya masuk kerjaa...
Bos saya minta saya untuk berjumpa dengan dia...
Dalam pertemuan tu,
bos saya menjelaskan semua mengenai perbandingan tersebut, 
dia kelihatan terkilan dengan surat yang saya bagi kat dia semalam...
Saya berasa serba salah... Saya merasakan akal saya betul2 pendek! Cetek! 
Bodoh lah kau! kenapa bagi surat complaint macam tu kat bos kau!
Bodoh! Bodoh! Emosi sangat.... :'(

Huuuuu... Saya rasa macam dah tak boleh nak teruskan penulisan saya ni.. 
Saat ini saya rasa sangat lemah, tak bermaya, sedih sedih sedih! :(

Tarik nafas Dear, please...
Okay saya sambung...
Saya tak sangka disebabkan surat tu, saya merasakan
keadaan di sekiling saya seperti kelam, gelap, tenggelam di lautan hitam!
Disebabkan surat tu, saya diminta untuk berhenti kerja oleh bos saya...
Lepas tu saya pun memohon maaf, saya meminta diberikan peluang 
kedua untuk bekerja di situ..Tapi saya yang rasa saya tak kuat 
untuk menghadapi orang2 yang terlibat dan baca surat saya itu... 
Mungkin bos aku pun dah tawar hati nak pandang muka aku ni!!! :'(
Cara dia cakap memang lah slow and tenang je, tapi menusuk kalbu...
macam 100% salah aku!! Okay, aku salah....

Now...
Saya rasa betul2 nak berhenti kerja..
Wajar ke saya berhenti kerja Dear?? 
Please give me a response...
Pleaseee....... I beg you Dear..... :'(
I'm not strong.......... :(

Sekarang ni saya betul2 nak berhenti kerja!! 
Tapi mak abah aku taktahu pun aku hantar surat tu kat bos aku,
apa reason aku nak cakap ngan mak abah aku?!! :'(
Tolong lah akuuu!!!
Aku tak tenang sangat ni.... :'(
Hurmm, sekarang ni aku hanya mampu menangis dalam hati je sebab aku
taknak tunjuk kesedihan aku kat semua orang...
Aku cuma luahkan semua ni kat Sayang aku dengan Diary aku niii jeee...

Ya Allah, berikanlah kekuatan padaku, adakah aku patut berhenti kerja?!!
Aku menyesal dengan sikap aku yang terburu buru dan terlalu emosi ni..
Aku harap kepada pembaca yang ada terbaca Diary aku ni,
korang semua jangan lah bertindak sesuka hati korang, tambah2 bila 
korang bekerja di bawah orang... ikut je arahan bos korang,
 jangan merungut depan2, merungut saja dengan Allah...
Dia lebih mengetahui yang mana baik dan mana yang buruk, 
sekarang aku pasrahh...
Aku bertekad untuk berhenti kerja...
Tapi what reason nak cakap kat mak abah?? :'(
Hurmm, aku rasa maybe hari ni hari terakhir aku bekerja kat sini...
Aku rasa biarlah pengalaman pertama aku kerja, 
berakhir sampai di sini sajeee...
Selamat tinggal tempat kerja :'(

Dear, thanks dengar luahan saya untuk hari ni...
Thanks a lots Dear...

ILOVEYOU DEAR!!
ILOVEYOUSAYANG!!

Assalamualaikum...













0 Comments:

Post a Comment


Thanks sudi baca Diary saya. Saya nak awak comment sikit, bole? ^_^


Old things | New things