Royal Black
Assalamualaikum
I'm the owner of this blog :)
This blog is my diary exclusively for me
to express all that is in my heart
whether happy or sad,
and all of my feelings.
I will not expose my identity in public.
I will express myself with the name of
'saya or aku' :)
Pengalaman Pertama di Universiti
Tuesday 25 June 2013 | 10:09 | 0 comments
Assalamualaikum..
Hai Miss Diary (:
 
Bertemu kembali kita di sini.. Well, actually dah lama saya tak update blog, now baru lah ada masa
sikit untukmu sayangku Miss Diary ^_^
 
Post kali ni saya cuma nak cerita pengalaman pertama saya di university..
First time saya menjejakkan kaki ke university, saya rasa sangat2 nervous, yelahhh..
Biasanya duduk asrama sekolah, makan minum ada orang bagi, bila kat university,semuanya sendiri tanggung.. haha.. Berdebar-debar duhh masa first tuu.. Time parents saya nak balik tu, saya sedih sangat, saya nangis je, mereka hanya mampu melihat tangisan saya dari dalam kereta saja... Saya ni manja dengan mak saya, kalau nak berpisah tu sedih sangat. Sebelum ni duduk asrama yang dalam negeri sendiri je. Ni tiba2 dapat university luar negeri saya.. Tapi saya tetap kuatkan semangat... Demi mengejar cita2, ummppphhh!! Fighting! :'D

Masa orientasi seminggu tu memang sangat memenatkan, no time to rest, tidur pun dalam 2 jam je tau :( penat sangatttttt.... what the hell? taksuka gila orientasi dia, dah lah seharian tak mandi! busyukkk! eeeyuuuwww (tutup hidung :P) hahaha...
Setelah seminggu berakhirlah penderitaan orientasi tu... Alhamdulillah...

Banyak suka duka sepanjang tempoh saya kat u ni, walaupun baru duduk taksampai sebulan lagi :(
Yang paling sedih saya bergaduh dengan kawan saya sendiri sebab jealous dia ada kawan baru..
Sampai sekarang takbaik lagi, saya dah minta maaf. Mungkin bagi dia 'tiada maaf bagimu'...
Saya pun pasrah... Saya dah pun melupuskan dia dari kamus hidup saya, apa daya saya nak memaksa dia untuk kawan dengan saya.. hurm...

Hari pun berlari dengan pantas, sesi kuliah pun dah berjalan seperti biasa... Subject2 untuk kos saya very hard, susah! rasa macam amek medic pun ada. hahaha :D
Tapi tu lah, inilah dikatakan kehidupan di university, belajar pun kena search sendiri, takde dah suap2 macam kat sekolah dulu, semua cikgu kasii.... herrrrghh! (T o T)

Now, saya rasa saya macam sekolah je, yelahh mana tak nya, tiap2 hari bangun pukul 5.30, siap2, pastu kena naik bus utk pegi kampus. oh God! for everyday yg ada classsss! Tape lah, sabar sabar, menuntut ilmu biarlah sampai ke negeri cina kan kan :'D

Hurmmm... Pasal kewangan pulak kan... aku ni memang seorang pemboros, pantang Nampak benda2 yang menarik walaupun tak penting, walaupun barang tu dah pun ada, lastly now dah tinggal seringgit dalam saku aku, nanti lah draw duit. Jimat jimat! Aku kena makan biskut je tiap2 hari = kurus + slim + save duit + kaya! wuuuhuuu! :D hahaha...
Lagipun saya tengah tunggu duit ptptn nak masuk ni, taksabarnya nak dapat duit ptptn yang sulung aku nihhh... :')

Lagi... nak cerita apa ekk? haaaa.... Kat sini, coursemate saya ramai panggil saya 'nama artis'...
Especially budak laki... Pastu ada seorang classmate laki saya ni, dia msg saya, dia ajak buat study group dgn dia, tapi saya macam nak tak nak je layan dia... Sampai lah satu tahap ni, saya dah betul2 memang taklayan dia, member perempuan saya cakap kat dia yang saya dah berpunya, then dia cakap 'takpe lah, admirer je lah orang yang dah berpunya'... ayat dia sedih lah pulak, tapi nak buat macam mana, dah aku tak minat kau, karang saying aku jealous, lagi naya... Yang paling best sekarang ni, dia dah tahu aku dah berpunya kan, pastu dia buat2 lah rapat dgn perempuan lain, nak bagi jealous lah kononnya... pirahhh! sikit pun tak... cuma aku sakit hati time nak divide assignment group tu, ada lah member perempuan aku invite dia masuk group aku, pastu dia cakap, 'taknak lah sebab ada AKU...
Hello! Please ah, bajet aku nak sangat group dgn kau! Bole jalan ah weyy!! Caamni eh cara kau... Takdapat perempuan yang kau nak, kau layan dia macam taik... its okay! fine...
Aku pun taksuka kau.. tapi aku respect kau sebab kau pandai... tu jeee.. the end story about budak laki tah pape tuuu...

 Now aku ada masalah ah nak decide... aku dengan sayang aku dah buat satu perjanjian, kalau langgar perjanjian tu, kitorang kena denda, and so now, kitorang terlanggar janji tuu.. so, denda tu macam taksanggup je nak buat, sedihhh :( *in discussing process with him...

Huuuu... Rasanya takde apa dah nak cerita... Dah lewat ni... Esok ada kelas, kena bangun pukul 5.30, caam nak pegi sekolah je... -_-
hahahahahah :D

 Okay bye Miss Diary Sayang...
Iloveyou!!!


Assalamualaikumm.... (:



 
 
 



0 Comments:

Post a Comment


Thanks sudi baca Diary saya. Saya nak awak comment sikit, bole? ^_^


Old things | New things